Hvad er kæbespændinger?

Kæbespændinger er en lidelse, som kan være utrolig smertefuld, og spændingerne er som regel et symptom på en anden lidelse. Spændingerne kan i værste fald betyde, at du næsten ikke kan åbne munden, og de kan let brede sig om til nakken.

Hvordan ved du, om du har kæbespændinger?

Ved kæbespændinger vil du ofte opleve, at kæbeleddet klikker, når du tygger eller åbner munden højt op.

Kæbespændinger kan fx være symptom på:

• Problemer med kæbeleddet
  • Hovedpine
  • Hals- og nakkespændinger
  • Skulderspændinger
  • Propper i ørene
  • Følelsen af generelt anspændthed i skuldre og nakkeområde.

Hvordan opstår kæbespændinger?

Problemer med kæbeleddet kan opstå som følge af forkert bidfunktion, men i det fleste tilfælde opstår problemet på grund af en eller flere af nedenstående årsager.

• Hvis du skærer tænder
  • Angst
  • Generelle spændinger i nakke, hoved eller hals
  • Hvis du holder følelser tilbage

Hvad kan du selv gøre for at undgå kæbespændinger?

Kæbespændinger er en af de tilstande, hvor det kan være svært at lave øvelser, der afhjælper problemet. Det skyldes, at kæbeleddet er et lidt komplekst led. Derfor anbefaler vi altid, at du opsøger behandling for dette problem, da behandling forholdsvis hurtigt vil kunne afhjælpe problemet.

På Osteopatisk Klinik arbejder vi ofte med at afhjælpe kæbespændinger, da det bliver en mere og mere normal lidelse. Den mest effektive metode til behandling af kæbespændinger er at behandle nakke og hals og ved trykke inde i mundhulen på nogle bestemte punkter. Vi har nemlig gennem årenes løb fundet frem til, at hvis vi behandler muskler og blodgennemstrømning til kæbeleddet via indersiden af kinden og ganen, så kan vi løsne spændinger i kæbeleddet på helt utrolig vis. Behandlingen er ganske smertefri, og du vil opleve en stor frihed i kæben og hele ansigtet som følge af behandlingen. Allerede efter første behandling vil du mærke stor forbedring i området omkring kæben.

Kontakt os gerne ved eventuelle spørgsmål.

Tlf. 39401040