En konsultation på Osteopatisk Klinik

En behandling på Osteopatisk Klinik tager ca. 45 minutter.

Ved en osteopatisk konsultation afdækkes klientens problem på baggrund af en grundig samtale. Så undersøger osteopaten problemets omfang via en manuel undersøgelse af kroppen, hvorefter diagnosen stilles. Derefter påbegyndes behandlingen. Behandlingen foregår liggende på en briks. Man er let afklædt – naturligvis kun i det omfang man selv finder behageligt.
På Osteopatik Klinik lægger vi stor vægt på, at vores klienter skal føle sig trygge og afslappede under osteopati-behandlingen.

Tryk, stræk og afspænding

Behandlingen er grundlæggende blid og består af osteopatiske teknikker som tryk, stræk og afspænding af muskler, bindevæv og nerver. Der anvendes også Kranio Sakral Terapi, der er en blid behandlingsform med lette tryk på ansigt, hoved, rygsøjle og korsben. Osteopaten arbejder ikke bare med det område af kroppen, hvor smerten opleves. I osteopati fokuseres der på hele kroppen, og der lægges vægt på at finde frem til årsagerne til smerterne.

Behandlingsforløb

Et typisk behandlingsforløb strækker sig som regel over tre til fem behandlinger. Det er dog meget individuelt og naturligvis afhængigt af problemets art, hvor mange behandlinger, der er påkrævet. Alt efter problemets omfang og art kan det anbefales, at behandlingerne ligger inden for et par uger.

Det er en god idé at medbringe røntgenbilleder eller andet, hvis man har modtaget dette fra lægen eller hospitalet.

Etik

Klinikkens grundlæggende etik er, at oplever du ikke en forbedring af din tilstand efter to-tre behandlinger, fortsættes behandlingen ikke. Skulle det være tilfældet, at vi ikke kan hjælpe, vil vi rådgive dig om det videre forløb i forhold til eventuelle andre behandlingsformer.