Kom allergien i forekøbet!

Kan du også mærke allergien komme snigende sammen med foråret?

Der ER faktisk noget at gøre!
Du kan selv mindske symptomerne, og der er også hjælp at hente via behandling med Osteopati, Akupunktur og Body-sds behandling.

En osteklokke…

Mange af os kender det: Næsen løber, øjnene klør, og halsen er generet. Noget af det værste er, at ens krop og hoved føles som om, man befinder sig lukket inde i en osteklokke… og så er der trætheden.

Kom ud af osteklokken!

På Osteopatisk Klinik behandler vi hvert år mange med allergiske symptomer ved hjælp at Osteopati, Body-sds og akupunktur.
Klinikkens erfaring er, at hvis man behandler nakken og lænden for spændinger mildnes symptomerne radikalt.

Hvorfor hjælper det?

Fordi nerverne fra centralnervesystemet inde i hvirvelsøjlen både i nakke og lænd har direkte forbindelse til øjne, næse, bi-huler og svælg – altså alle de steder, hvor allergisymptomerne optræder. Men også fordi lænden har stor betydning for fordøjelsen og immunforsvaret, der også er på overarbejde, når der er pollen i luften. Løsner man spændingerne i lænden, kan det altså mindske de irriterende symptomer og hjælpe kroppen med at bekæmpe dem.

Er det bare så let?

Nej, selvfølgelig kan der ikke bare masseres lidt i nakken og lænden, og så er problemerne pist forsvundet.
Men gennem mange års erfaring med behandling på området, har vi opnået gode resultater på med en kombination af massageteknikker fra Body-sds og Osteopati og derudover brug af akupunktur. Osteopat Olivar Frederiksen har stor interesse for allergiproblematikken, da han selv lider af pollenallergi. På den måde har han på egen krop erfaret, hvad man kan gøre for at behandle sin allergi.

Du kan selv gøre meget

En af de metoder, der for Olivar har vist sig særdeles effektiv i forhold til at mindske symptomer og gener ved allergien er at lave nogle få kostændringer i de perioder, hvor det er værst. Det kan fx være at undgå mælkeprodukter, hvilket skaber øget produktion i slimhinderne, der netop er generet i pollensæsonen. For nogle kan det også anbefales at tage visse kosttilskud som kan købes i enhver helsekostforretning.

Og husk så at irritationen ved allergi kan mindskes:

• Brug solbriller – det mindsker pollen i øjnene
  • Vask eller skyl dit hår inden sengetid. Når du ikke ligger i sengen sammen med dagens pollen, giver du dit immunforsvar lov til at restituere til næste dag.
  • Hold dig inde i timerne omkring frokost – her er pollentallet er højst.
  • Luft ud morgen og aften, hvor der er ikke er så meget pollen i luften.