Hvad er akupunktur?

Osteopatisk Klinik har vi haft stor succes med smertebehandling med akupunktur.

Vi har god erfaring med at inddrage akupunktur i osteopatiske behandlinger.

Kontakt os, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med smertebehandling med akupunktur og osteopati.

Akupunktur er udviklet over mange tusind år

Smertebehandling med akupunktur har foregået i mange tusind år. Akupunktur er en medicinsk behandlingsmetode med nåle, der sættes på bestemte punkter i kroppen.

Traditionen med behandling af smerter med akupunktur stammer fra Asien, og der er fundet sikre tegn på, at man kendte akupunkturpunkterne i Kina for 4000 år siden.

Nåle og energibalance

Behandling af smerter med akupunktur foregår ved, at der sættes sterile nåle forskellige steder i kroppen. Nålene rammer bestemte punkter, hvilket er med til at genoprette kroppens energibalance, da nålene går ind og stimulerer kroppens energibaner, også kaldet meridianerne.

I den traditionelle kinesiske behandling er brug af nåle med til at forbedre livskvaliteten, forebygge sygdom og genetablere kroppens balance.

Smertebehandling med akupunktur i hele verden

På baggrund af de erfaringer og resultater smertebehandling med akupunktur gennem årene har kunnet fremvise, er den vestlige lægevidenskab også blevet interesseret i at anvende denne behandlingsform.

På mange hospitaler verden over indgår akupunktur derfor i patientbehandlingen. Faktisk har forskning vist, at smertebehandling med akupunktur er en yderst effektiv behandlingsform i forhold til rygsmerter.

Uddannet i hele verden

Osteopat, Olivar Frederiksen, har foruden løbende uddannelse i akupunktur i Danmark også modtaget undervisning i forskellige teknikker og behandling af smerter med akupunktur i både Cuba og Vietnam, hvor akupunktur er meget udbredt.

Læs mere om behandling med akupunktur her