Migræne

Har du brug for hjælp til behandling af migræne?

Ring gerne til os og lad os få en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig

Behandling af migræne på Osteopatisk Klinik

På klinikken har vi fundet frem til en effektiv metode til behandling af migræne. Den kan fjerne eller – som minimum – kontrollere din migræne.

Mange, der er ramt af migræne, oplever også nakkesmerter samt ømme og stive muskler. Desuden lider de også tit af smerter længere nede i rygsøjlen.

Mange er dog ikke opmærksomme på disse problemer og forbinder dem ikke med migrænen. I forhold til en effektiv behandling af migræne er det nødvendigt at fokusere på disse spændinger.

Ved behandling af migræne lægger vi derfor vægt på at fjerne spændinger i ryg og nakke samt at øge den generelle blodgennemstrømning i kroppen vedhjælp af osteopatiske teknikker.

Derved styrker vi kroppens egen mekanisme til at håndtere den dysfunktion i kroppen, der fremkalder hovedpinen.

Derudover har vi igennem årene haft mange migræneramte klienter på briksen, og den store erfaring med behandling af migræne gør, at vi kan anbefale naturprodukter og vitamintilskud, som også kan mindske symptomerne og antallet af gange, du rammes af migræneanfald.

Hvad er migræne?

Migræne er en form for hovedpine, der viser sig ved at være halvsidig og pulserende i sit smerteudtryk. Det vil sige, at migrænen i modsætning til almindelig hovedpine ikke føles i hele dit hoved.

Smerten er derimod koncentreret i den ene side og føles som en bankende smerte. Ved migræne oplever du også ofte meget kraftig lys- og lydfølsomhed samt kvalme.

Migræne kan være med eller uden aura. Aura er en form for forvarsling af selve hovedpinen, og den kan vare fra minutter til en halv time.

Der findes tre typer af forvarsling på et migræneanfald:

• Synsforstyrrelser er den hyppigst forekommende aura. Synsforstyrrelserne viser sig som flimrende og lysende figurer i dit synsfelt.
  • Du kan også opleve en prikkende eller snurrende fornemmelse i dine fingre og op gennem armene.
  • Mere sjældent forekommer forbigående svimmelhed og talebesvær.

Hvordan ved du, om du har migræne?

For at din hovedpine har karakter af migræne, skal du have minimum to af følgende symptomer:

• Hovedpinen varer fra 5-72 timer
  • Pulserende smerter
  • Halvsidig hovedpine
  • Lysfølsomhed eller lydfølsomhed
  • Kvalme/opkast
  • Smerterne forværres ved fysisk aktivitet.

Hvordan opstår migræne?

Det vides ikke præcis, hvad migræne kommer af, men der er påvist en vis form for arvelighed.

Hvis du lider af migræne, vil det ofte være bestemte fødevarer eller andre faktorer, eksempelvis rygning og alkohol, der kan fremprovokere et anfald.

Hvad kan du selv gøre, hvis du lider af migræne?

For at undgå anfald af migræne skal du blive klogere på, hvad der fremkalder et anfald hos dig.

Visse fødevarer kan have tendens til at fremkalde migræne. Det gælder fx vin, chokolade, lakrids og kaffe. Alkohol og rygning kan også være med til at fremprovokere hovedpinen. Op til menstruation er der også mange, som oplever migræneanfald.

For at få et overblik over hvorfor og hvornår anfaldene opstår, er det altid en god ide at føre en dagbog over dine migræneanfald.

Hvis du har et sådan overblik, anbefaler vi at tage dem med, så vi sammen kan se på det, når du kommer til klinikken for behandling af migræne.

Gå til kontakt & tidsbestilling, hvis du har spørgsmål til behandling af migræne eller vil bestille en tid.